Bakom lås och bom!

Hände en ganska rolig grej idag på jobbet. Jag fick i uppgift att dra ut direkt på morgonen och dela ut post till en del portar som en annan vikarie inte hade kunnat delat ut dagen innan. På ett ställe var det en "portgrind" som man skulle gå igenom för att sedan komma till porten till lägenheten. När jag hade delat den porten och ska gå ut igenom "portgrinden" till gatan så är grinden låst och var omöjlig att öppna. Det fanns förstås en knapp lite längre bak man skulle trycka på för att öppna den, men morgontrött som jag var upptäckte jag givetvis inte den. Där stod jag och funderade på hur jag skulle bära mig åt, ville ju helst inte sitta fast där resten av livet.

Jag bestämde mig för att vänta in någon som skulle komma förbi ute på gatan och då skulle de kunna öppna utifrån med hjälp av koden som jag tog mig in med.

Efter ett tag kommer en gravid kvinna gåedes förbi på andra sidan gatan:

Ursäkta, ursäkta!!! URSÄKTA!!!

Kvinnan stannade upp och kollade på mig som om jag vore någon slags våldtäcksman. Jag frågade om hon kunde komma över på andra sidan gatan till mig.

Kvinnan tvekade, men sen kom hon på att jag satt jag satt bakom lås och bom eller tänkte hon bara att ingen vill väl våldta en gravid kvinna?

Jag fick hjälp och alla levde lyckliga i alla sina dagar.


Henrik Hagström

Kommentarer
Postat av: Månsson

Hade jag varit den där tanten hade jag vrålat;

DÄR SKA DU SITTA DIN JÄVLA FI...!

2009-03-05 @ 12:20:54
URL: http://Http://www.ecstasyofgold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0