Zajkowski och MoDo

Såg nyss Modo-HV71. Man blir ju lite ledsen faktiskt. Det är inte lätt att vinna när man släpper in sex mål, detta gör man på hemmaplan dessutom! Det mesta skyller jag på målvaktsspelet. Zajkowski vill jag inte se mer i Modotröjan. Har aldrig gillat honom som hockeyspelare. Men det är ganska logiskt att han är så dålig, han täcker 20% av målet med sin lilla kropp. Det är i och för sig inte hans fel men hans inställning verkar inte vara den bästa heller. När han släpper in mål blir han typ ledsen och börja grina istället för att bli sur på sig själv. Ser inte ut som han vill spela, han trivdes nog utmärkt som andra målis. Nu menar jag inte att Morrison är mycket bättre i alla fall inte vad han  har visat hitintills men jag tycker ändå att det är bättre att ha en målis i målet istället för, hmm jaa jag kom inte på något bra ord för Zajkowski, en onormalt intelligent apa i mål?

Hemmapubliken var katatrofal. Peter Forsberg klev av på matchuppvärmningen och kändes som alla i publiken bara kom för att se honom istället för att se Modo. Det var i princip knäppt tyst i banken ikväll! Ett exempel var när Modo kämpade ut pucken ur egen zon och dumpade ner den till HVs, istället för att klappa händerna så satt folk och tänkte på en naken foppa som förmodligen stod i duschen vid den tidpunken.


Aja ville bara få ur mig detta. På återseende!


Henrik Hagström

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha! Du borde fan inrikta dig på en karriär inom sportrecenssioner! Kung ju!

2009-02-20 @ 23:49:37
URL: http://dylikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0