Spontantripp till Eskilstuna

Som sagt blev det spontanresa till Eskil igår. Första gången jag åkte tåg tror jag. Så här glad var jag för det:


Roligt med tåg


Det var ett gäng fulla finnar på tåget som kom ifrån Finland-Ryssland matchen. De var lite småbittra, men det kan man förstå när de tappade sin 4-0 ledning och förlorade på straffar. Men i alla fall, en av dem började snacka med mig, han drog några hot på skämt emot mig när jag var lite retfull mot honom. På skämt frågade han om vi skulle göra upp när vi klev av tåget.

-Jag kommer använda kniv eftersom jag är från Finland, vad ska du använda?

-Jag är en svensk viking så jag behöver bara de här.
Och visade upp mina knytnävar. Sedan vågade han inte göra upp, bra val av honom.


Bitter finne!


Festen hos Söderlind var trevlig och rolig. Vi var fyra killar och det var ungefär tio tjejer, det gillade Henrik. Då kände jag shit här borde man ju ha en bra chans att kunna hitta något trevligt, gjorde jag det?
NEJ.
Men det var faktiskt så att vi splittrades upp när vi skulle ut på krogen, så jag skyller på det.


En nöjd festfixare.


Erik och David (inneboende i läggan där festen hölls) hade en het diskussion om en politikfråga, men de lugnade ner sig efter ett tag och slutade som kompisar.



Vissa av tjejerna hade svårt att förstå hur man kan sitta och diskutera politik. Lite tråkigt att man kan tycka så eftersom det är politiken som styr oss i samhället och det kan verkligen bli intressanta diskussioner då folk tycker olika inom olika områden. Men då ska det tilläggas att 90% av tjejerna var blondiner också.


När jag ändå var i Eskil så var det en självklarhet att ringa och kolla vad Jimmy Karlin hade för sig, klart att han hängde med ut, han är ju inte den som är den.


Härlig grabbiligrabb!


Måndag och jobb imorgon, skönt på något vis. Ha det bra så länge!


Henrik Hagström

Kommentarer
Postat av: Månsson

Karlin?! Nej han e ju inte deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

2009-02-08 @ 19:24:37
URL: http://Http://www.ecstasyofgold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0