Valborg.

Man säger alltid inför varje Valborg att det är överskattat men likt förbannat änner det alltid upp i att man sitter där och inmundigar magiska drycker. I och för sig är det inte jag som säger att det är överskattat. Jag brukar alltid gå in positivt till fester. Som oftast var det någon i vårt Ö-viksgäng som ställde sig negativt till olika fester men då var jag där och peppade dem. Man vill ju ha med alla annars blir det inte samma sak. Men samtidigt är det tråkigt att ha med någon som bara är less och tråkig men man visste att det skulle släppa för dem efter ett par bärs

Ikväll blir det nog inget Valborgsfirande för min del. Är fortfarande förkyld i och med det är jag inte taggad och känner inte av så stort behov att göra något denna dag. Kommer bli ganska många fester i maj så jag spar mig tills dess.

Det här med Valborg känns mer som att man firar i Norrland i alla fall på ett tradionellt sätt. Det här med smällare och stå vid majbrasan och mysa. Men jag vet inte, kanske  har fel.

Ikväll nöjer jag mig med Ishockey-vm och andra små busigheter. Skulle i och för sig behöva lite whiskey för att rensa halsen och skölja bort förkylningen. Ni märker väl om jag lägger upp något hårdrockarinlägg senare ikväll!


Henrik Hagström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0